Att prata i telefon på franska

Igår tipsade vår lärare om en teatergrupp här i stan som skulle spela upp en improvisationsteater igår kväll. Det var tydligen väldigt populärt och krävde reservation, helt olikt allt annat här som verkar vara väldigt spontant. Till exempel på biografen, där biljettkassan öppnar 15 minuter innan filmen börjar.
 
Vi var fyra stycken som ville se teatern och när jag gick runt på stan igår efter simningen slog jag en signal till teatergruppen för att se om det fanns plats. Märkte ganska snart att franska är svårt, men att franska över telefon är betydligt svårare. Lyckades få reda på lite saker innan jag fick förklara att jag inte riktigt förstod och att han pratade för fort. Illa! Men till slut gick det fint och en timma senare ringde han tillbaka och meddelade att det tyvärr inte fanns några platser. Tråkigt men ändå kul att jag lyckades prata lite franska i telefon. Visserligen skrattade han åt min förvirring när jag tappade verben, men hey man kan inte få allt. Eller? 

Här går jag om nätterna
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback