Ibland handlar det om små saker

Idag efter skolan var det iskallt utomhus. Tror temperaturen droppade minst 5 grader när en regnskur kom förbi... I alla fall bestämde jag mig för att gå och ladda på min franska mobiltelefon med ett nytt månadsabonnemang och handla lite gott te eftersom det jag köpte förut var sjukligt äckligt. Efter att ha sett lite vilsen ut fick jag hjälp att fylla på simkortet så som man gjorde hemma förut, genom att ringa upp en telefonsvarare och knappa in rätt siffror. Det verkade lite småjobbigt men nästa gång klarar jag det själv! 
 
När jag sen skulle handla te och diskmedel var jag på allmänt trött humör då jag var helt galet hungrig efter bara en scone till lunch, men då träffade jag dagens räddare; killen som satt i kassan. Han började skämta med mig när jag skulle betala och även om jag inte riktigt förstod vad han sa blev jag himla glad av att bara kunnat prata en liten stund med någon vars humör smittade av sig. Såna små saker kan ju göra så himla mycket tycker jag och plötsligt var det inte lika tråkigt att gå hem ensam i regn och mörker. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback