Läxor

Vi har massor med läxor till imorgon. Bland annat ska vi skriva CV på franska och ansöka till ett jobb som vi fått en annons till. Sen ska vi läsa många sidor i en liten blå bok som vi håller på och läser med skolan. Det är ju himla bra men det blev med så kort varsel så det är lite jobbigt ändå. 
 
Så när jag storhandlat och blivit överfallen av en fransman som ville berätta om sitt företag amnestystyle och hjälpa mig bära mina påsar tog jag min lilla blå bok och gick till en park för att sitta på en bänk i solen. Jag hittade både park och bänk och läste mina 10 sidor. Med hjälp av Norstedts ordlista som jag har laddat ner i mobilen, kan vara det bästa köpet någonsin. Sen blev det kallt och då gick jag hem via Niki och Emma som låg och sov i klassisk Aix-stil. 
 
Inte mycket för världen men solen gör det ändå rätt bra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback