Mat

Idag hade vi den första lektionen i kursen Gastronomi som jag har som tillval här i Aix. Vi diskuterade kursen lite, gick igenom vilka konstiga franska rätter som kommer från vilken del av landet och övade verb/namn på verktyg som kan vara användbara när det kommer till matlagning. Även om jag inte älskar att laga avancerade måltider varje dag kommer det nog bli najs! Ikväll tänkte jag mig typ cous-cous eller pasta med svampsås, festligt.
 
På tal om mat har jag förstått att Findus hamnat i lite blåsväder angående hästkött. Ingen big deal här i Frankeriket där man äter hästar precis som vilket annat djur som helst, men ändå. Såklart händer inget crazy utan att någon utnyttjar det för att göra dåliga skämt som ändå är så sjukt roliga!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback