Spontanresa till Vitroles

Igår åkte jag, Anneli, Elin och Erik till IKEA en timme bort med buss. Elin och Erik har precis flyttat till en egen lägenhet här i stan och vi andra behövde lite småsaker och taggade utflykt såklart. Efter några mindre problem med bussar hamnade vi till slut vid rätt hållplats och tog oss till affären trots att vi nästan blåste bort på den korta promenaden. Såna här vindar finns inte hemma kan jag ju säga i alla fall, kanske är det mistralvindarna vi fått höra om eller så var det väl bara blåsigt. Oavsett vilket var det helt fel dag att ha kjol på sig märkte jag nästan direkt...
 
Vi åt kötbullar och handlade färgglada ljusslingor för att pigga upp våra små lägenheter. Jag funderade lite på det här med varför man ofta behöver en sax för att öppna ett paket med saxar, himla osmidigt egentligen. Efter några timmar blåste vi hemåt igen genom stormvindarna och under en helblå himmel. Fin utflykt!
 
Anneli utanför IKEA. Höll man påsen vanligt blåste den iväg!


Lä på busshållplatsen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback