En skolvecka avklarad

 
 
Nu har det gått fem dagar sen jag kom hit till Aix. Fem dagar i skolan med nya vänner, nya platser, nya gator och inte minst ett nytt språk. Det ramlar in nya intryck och ord hela tiden, och tillsammans med det faktum att det nya språket går galet snabbt och att vår lärare inte pratar ett ord engelska gör att hjärnan går på högvarv dagarna i ändå. Trots endast promenader och skola faller jag utmattad i sömn varje kväll helt slutkörd av intryck och tankar. 
 
Nu börjar allt i alla fall lugna ner sig lite, ordna sig. Internet är igång (äntligen!), den franska mobilen fungerar och snart finns det nog lite rutiner där också. På söndag ska vi på utflykt till Nice och Eze, vilket säkert blir superroligt trots varningar om regn och rusk. Nu ska jag springa iväg på en fest hemma hos en klasskompis som har bott här ett tag och har lite franska kompisar, kanske får jag använda franskakunskaperna något också! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback