Jakten på Baguetten

Ja, ni läste rätt. Baguetten med stort B. Här i Aix har jag och min kära rumskamrat Emma gett oss iväg på jakt efter den perfekta baguetten att komplettera soppan/salladen/gourmetmåltiden med. I en stad där det ligger minst ett bageri på varje gata kan det tyckas som ett ganska tacksamt uppdrag, men problemet är att det ligger minst ett bageri på varje gata! 
 
För att bli klokare på detta rådfrågade jag Google om var man hittar Den Perfekta Baguetten i Aix. På bilden här under ser ni alla bagerier som föreslogs. Låt er dock inte luras av att pilarna endast går till J, alla små röda prickar är nämligen bagerier. Och detta är bara kartan över gamla stan som tar 10 minuter att gå rakt igenom. 
 
 
Svaret är alltså att vi inte blivit ett dugg klokare i våra försök att hitta Baguetten, men vi har istället bytt taktik och ska nu testa oss fram genom staden! Tips välkomnas innan vi rullar runt här på våra 28 kvadratmeter av allt vitt bröd. 
 
 

Kommentarer
Anna som är snygg säger:

Jag vet var den finns

Svar: Galet. Var?
Hedvig

2013-01-24 | 18:03:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback