Flytt pågår

Nu var jag alltså på IKEA i lördags av en anledning; jag håller ju på och flyttar. Jag har vissa viktiga saker kvar att göra som typ att starta ett elabonnemang så att jag kan tända en lampa om natten eller starta tvättmaskinen och att flytta över internet till nya lyan. Så igår när det ösregnade hela dagen tog jag tillfället i akt att släpa över de flesta nya sakerna till mina 25 kvadratmeter som ligger högst upp i ett fyra våningar högt hus mitt i gamla stan här i Aix. 
 
Målet var att städa lägenheten eftersom det var rätt smutsigt i hörnen och plocka upp mina fina tallrikar och sånt. Sagt och gjort släpade jag dit allt, startade musik i högtalarna, satte Anna på en stol så att hon kunde prata lite med mig och började städa. Nu finns alla nya saker på plats i lägenheten som är hyfsat ren och fin, det som saknas är ju alla mina saker och kläder och sånt som jag använder för tillfället. Plus att några koppar och lite väggprydnader måste inhandlas. Spånar affischer eller kartor. Men snart är det där jag bor och då ska det hamna lite bra bilder här på bloggen. Så länge får ni hålla till godo med en suddig smygbild som visar lite av studion, man ser till exempel bäddsoffan och att jag har en fin liten trappa upp till badrummet som saknar dörr och har ett skynke istället. Spännande sånt här. Något som är fint är i alla fall att det är väldigt ljust i studion vilket syns lite tycker jag eftersom bilden är tagen vid sju på kvällen när det redan börjat skymma.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback