Fransk mat

I samband med besök osv hade skolan såklart lagt in en gastronomilektion på kvällen. Det ville jag ju inte missa så Freja fick underhålla sig själv en timme när jag lagade fransk mat på Atelier des chefs. Den här gången skulle vi laga havsaborre (tror jag) med potatismos och nån sorts sås samt en nötkaka som tydligen är väldigt känd här i Frankrike. 
 
Roligt att jobba i ett riktigt kök med en kock som visade hur man skulle göra när man smälte smör och vad man skulle tänka på med olika saker som man aldrig ens reflekterar över annars. Coolt. Bad om att få efterrätten to go eftersom jag ändå inte kunde äta den och gav den ödmjukast till min gäst. Ibland är jag himla snäll.
 
 
Notera min fantastiska utsmyckning och uppläggning. Ibland är jag så himla bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback