Ost & Vin

Vad är Frankrike utan konstiga ostar och massor med vin? Nä precis, ingenting. Därför spenderades tisdag respektive onsdag eftermiddag med att lära mig massor om vin och provsmaka en mängd olika ostar med gastronomikursen. Inte helt fel det inte. Nu kan jag allt. Till exempel vet jag hur man skär en spetsig ost på bästa sätt och vilket bröd man ska äta till med Maroille-ost. Extremt nödvändig kunskap. 

Klassrummet lite uppdukat sådär för ostprovning
 

Ingen ostprovning utan vin tyckte vår lärare!


Cool ost

Niki ville också vara med och testa ostar men det fick hon inte, så istället tog jag med några ostbitar hem till henne efter lektionen. Ibland kan jag vara snäll jag med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback