Restaurang

I onsdags efter skola med prov och sånt dumt gick jag iväg och åt lunch på restaurang med min Gastronomikursklass. Soft med lyxlunch liksom. Vi gick till en liten restaurang som hette Chez Grand-Mère där vi hade bokat bord och fick öva på att säga att vi bokat osv. Sen fick vi öva mer på andra saker, som att fråga var saker på menyn var och att beställa. 
 
Jag valde lamm till huvudrätt och fattiga riddare till efterrätt. Till det delade vi alla på en falska rödvin. Supergott! Plus att vi fick öva lite annan franska också med min lärare Celine som följde med på lunchen. Väldigt trevligt allt som allt. 
 
Lamm med ratatouille och andra spännande saker

Fattiga riddare på baguette (såklart) och papaya/banan-röra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback