Avis de Mistral

I torsdags klockan 12.11 fick jag det sjukaste telefonsamtalet någonsin. Ett okänt nummer ringde på min franska skittelefon och sa började snacka detaljer, kontrakt och datum. Jag fattade ingenting föränn jag lyckades fråga om vi fått rollerna och JA! JAG OCH ANNA SKA VARA MED I EN FRANSK LÅNGFILM!!!! Fick hjärtklappning och kunde inte stå still under hela samtalet. Skakade och försökte skicka iväg några bokstäver till Anna så att hon också förstod. Sjukt.
 
Filmen heter Avis de Mistral och regisseras av Rose Bosch. Skådespelare som Jane Birkin och Jean Reno ska vara med i samma film vilket i sig är helt galet. Inspelningarna börjar i slutet av maj men nu på tisdag ska jag och Anna ta tåget till en liten by en bit bort för att träffa kosymteamet och prova kläder osv. Det ska bli så himla kul att se hur allt gällande en sån här film funkar, vi har ju ingen aning över huvud taget.
 
Det här betyder såklart att min hemresa den 30 maj förflyttas med sisådär en månad då vår sista inspelningsdag är den 28 juni. Istället fick det bli snabb omplanering och istället åker jag hem nu på torsdag och stannar i Stockholm till den 25e maj innan jag åker tillbaka till det glamourösa livet som filmstjärna... typ. Innan det ska jag hinna fixa massa småsaker med min lägenhet som jag ska flytta ut ur den 30 maj och flytta 500 meter hem till Annas lilla studio där vi ska bo i juni. Det här kommer bli så sjukt roligt! 
 

Exempel på saker vi fått skicka in till kostymteamet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback